گزارش

خدایا ! پر از کینه شد سینه ام
چو شب رنگ درد و دریغا گرفت
دل پاکروتر ز ایینه ام
دلم دیگر آن شعله ی شاد نیست
همه خشم و خون است و درد و دریغ
سرایی درین شهرک آباد نیست
خدایا ! زمین سرد و بی نور شد
بی آزرم شد ، عشق ازو دور شد
کهن گور شد ، مسخ شد ، کور شد
مگر پشت این پرده ی آبگون
تو ننشسته ای بر سریر سپهر
به دست اندرت رشته ی چند و چون ؟
شبی جبه دیگر کن و پوستین
فرود ای از آن بارگاه بلند
رها کرده ی خویشتن را ببین
زمین دیگر آن کودک پاک نیست
پر آلودگیهاست دامان وی
که خاکش به سر ، گرچه جز خاک نیست
گزارشگران تو گویا دگر
زبانشان فسرده ست ، یا روز و شب
دروغ و دروغ آورندت خبر
کسی دیگر اینجا تو را بنده نیست
درین کهنه محراب تاریک ، بس
فریبنده هست و پرستنده نیست
علی رفت ، زردشت فرمند خفت
شبان تو گم گشت ، و بودای پاک
رخ اندر شب نی روانان نهفت
نمانده ست جز من کسی بر زمین
دگر ناکسانند و نامردمان
بلند آستان و پلید آستین
همه باغها پیر و پژمرده اند
همه راهها مانده بی رهگذر
همه شمع و قندیلها مرده اند
تو گر مرده ای ، جانشین تو کیست ؟
که پرسد ؟ که جوید ؟ که فرمان دهد ؟
وگر زنده ای ، کاین پسندیده نیست
مگر صخره های سپهر بلند
که بودند روزی به فرمان تو
سر از امر و نهی تو پیچیده اند ؟
مگر مهر و توفان و آب ، ای خدا
دگر نیست در پنجه ی پیر تو ؟
که گویی : بسوز ، و بروب ، و برای
گذشت ، ای پیر پریشان ! بس است
بمیران ، که دونند ، و کمتر ز دون
بسوزان ، که پستند ، و ز آن سوی پست
یکی بشنو این نعره ی خشم را
برای که بر پا نگه داشتی
زمینی چنین بی حیا چشم را ؟
گر این بردباری برای من است
نخواهم من این صبر و سنگ تو را
نبینی که دیگر نه جای من است ؟
ازین غرقه در ظلمت و گمرهی
ازین گوی سرگشته ی ناسپاس
چه ماده ست ؟ چه قرنهای تهی ؟
گران است این بار بر دوش من
گران است ، کز پس شرم و شرف
بفرسود روح سیه پوش من
خدایا ! غم آلوده شد خانه ام
پر از خشم و خون است و درد و دریغ
دل خسته ی پیر دیوانه ام 

 

نظرات 11 + ارسال نظر

بسیار زیبا

سلام خدمته آبجی حسنا - نماز و روزهاتون قبول
خوبید؟؟؟
عالی بود
هم زمونه رو تشریح کرد هم با مناسبت ربط داشت هم ادمو به فکر می برد
ممنون بابت این شعر زیباتون
شرمنده اگه دیر اومدم
هر موقع آپ کردید یه ندا بدید من انجام وظیفه می کنم - همین جوریشم میام ولی خوب شاید دیر بشه و .....
شرمنده
موفق و شاد زیره سایه ی ایزد سلامت باشید و رستگار

سلام
خیلی وقته آپ نکردید
به هر صورت امیدوارم سلامت باشید و تندرست و کانون خانوادتون گرم باشه و پر نشاط
موفق و شاد و در پناه خدا با دله بهاریتون در راه بهشت سعادتمند باشید

سلام ... اسم خداست

من خود نیز فراموش کرده ام ...
مرغک شاخسار کدام صنوبر شکسته بوده ام ...

قشنگ بود .

زهرا 1387/07/25 ساعت 14:39 http://zahrajoonam.blogsky.com

سلام دوست عزیز.خوب هستین؟اشعرات مثل همیشه جالب است.من آپم و منتظر حضور گرم دوباره شما.موفق باشین.فعلا بای.

سلام
بازهم تحت تاثیر قرار گرفتم
با امید به به تمام نشدن چوهر این خودکار قشنگ
همیشه بنویسههههههههههه
منم آپم
بیای خوشحال میشم

سلام ... اسم خداست

این روزها

تا اوج دلبستگی تو

از همه اندوه هایم گذشتم

تا تمام نگاهت با من باشد

"چشماهای خسته ی من "

زهرا 1387/08/01 ساعت 10:40 http://zahrajoonam.blogsky.com

سلام.از حضور گرمتون ممنون.من آپم و منتظر حضور گرم بعدی شما.موفق باشید.بای

دروووووووووووووووووووووود
دیونه ی این نوشته هاتم هوارتا. واقعن آفرین و امید دارم همیشه قلمت به این شفافی و پرانرژی باشه
سپاسگزارم و به ایزد منان می سپارمت
با احترام: یه دیونه!
اگه دوس داشتی؛ دوس دارم باشی تو همه ی لحظه های زندگیم
حق یارت و بدرود.

hamid 1390/03/18 ساعت 19:09 http://www.eshgh.bbw.ir

سلام ابجی حسنا خوبی فدات
داشتم سرج اسم حسنا میکردم وبلاکتو بیدا کردم خیلی عاشق دخترداییم حسنا هستم تورو خدا یه بار بیا سر بزن وب من نکاه کن این حسنا بامن جه کرده
Www.eshgh.bbw.ir

hamid 1390/03/18 ساعت 19:19 http://www.eshgh.bbw.ir

salam. hosna khanom man ashegh in sher dariusham . Gham man nakhur k dorit braye man shode adat. . Toro khoda bia webam nga kn..
Hichki ghad man ashegh nist.esmsh hosnas dokhtr daiyme. By fadat.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد